FORMULA 1: Θα κάνει την αντεπίθεσή της η Mercedes

Μετά την 5η συνεχόμενη νίκη της Red Bull ήρθε η ώρα για να δούμε αν η Mercedes μπορεί να ανακόψει τον… περίπατο των Αυστριακών.

Για πρώτη φορά στην υβριδική εποχή (από το 2014) η Mercedes αντιμετωπίζει μία κατάσταση που είχε συνηθίσει να προκαλεί στις αντιπάλους της. 5 αγώνες χωρίς νίκη, χωρίς καν pole position και μάλιστα όχι γιατί δεν την ευνόησαν οι πίστες ή οι καιρικές συνθήκες αλλά γιατί η Red Bull του Φερστάπεν είναι… άπιαστη. Ο 23χρονος Ολλανδός δείχνει να είναι έτοιμος από καιρό και να περίμενε το μονοθέσιο που θα τον εκτόξευε. Δεν αφήνει περιθώρια αμβισβήτησης, δεν κάνει λάθη και μάλιστα είναι απαιτητικός από την ομάδα του ακόμη και όταν όλα του πάνε καλά. Χαρακτηριστικό είναι το team radio μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών όταν είπε: «Αυτό δεν πρέπει να ξαναγίνει» και αναφερόταν στο ότι τον έβγαλαν πρώτο να κάνει τον τελευταίο γύρο στο Q3 κάτι που δεν του έδωσε την ευκαιρία να βελτιώσει το χρόνο του.

Οι λόγοι της κυριαρχίας της Red Bull

Οι Αυστριακοί ξέρουν τον τρόπο να κάνουν πρωταθλητισμό. Το έκαναν με απόλυτη επιτυχία για 4 χρόνια μέχρι να έρθει η υβριδική εποχή στην Formula 1. Εξακολουθούν να έχουν τον κορυφαίο σχεδιαστή, Άντριαν Νιούι, έναν εκ των πιο ικανών επικεφαλής, Κρίστιαν Χόρνερ και τα χρήματα του Ντίτριχ Μάτεσιτς. Αυτό που τους έλειπει τα προηγούμενα χρόνια ήταν να έχουν και έναν ανταγωνιστικό κινητήρα. Η συνεργασία με τη Renault πέρασε από χίλια κύματα αλλά κάποια στιγμή η Red Bull πήρε μία δύσκολη, αλλά όπως αποδεικνύεται, λυτρωτική απόφαση. Δεν ανανέωσε τη συνεργασία της με τη γαλλική εταιρεία και έμεινε… ξεκρέμαστη. Οι πόρτες της Mercedes και της Ferrari ήταν κλειστές, για ευνόητους λόγους ανταγωνισμού και ο μονόδρομος των Αυστριακών ήταν να απευθυνθούν στη Honda. Οι Ιάπωνες γύρισαν στην F1 το 2015 παρέχοντας κινητήρες στη McLaren αλλά η τριετία που ακολούθησε ήταν… τραγική. Ο κινητήρας ήταν με διαφορά ο πιο αδύναμος, η συνεργασία με τη McLaren ήταν κάκιστη και όλο το… ανάθεμα έπεσε, αδίκως, πάνω στη Honda. Αυτό όμως δεν πτόησε τη Red Bull. Βλέποντας ότι δεν έχει άλλες επιλογές χτύπησε την πόρτα της Honda και το 2018 συνεργάστηκε μαζί της στέλνοντάς τη να κάνει το… αγροτικό στην Toro Rosso. Η αρχή της φετινής της κυριαρχίας ήταν εκείνη η απόφαση. Οι Ιάπωνες έκαναν αυτό που ξέρουν πολύ καλά. Δούλεψαν όσο μπορούσαν, η Red Bull τους έδωσε πλήρη πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα της και αφού η συνεργασία με τη θυγατρική, Toro Rosso, πήγε καλά από το 2019 οι δύο πλευρές πορεύονται μαζί. Πλέον ο κινητήρας της Honda είναι πολύ κοντά σε αυτόν της Mercedes και το αεροδυναμικό πακέτο της Red Bull δίνει στον Φερστάπεν την ευκαιρία να… πετάει από πίστα σε πίστα.

Η αντίδραση της Mercedes

Η ομάδα που επί 7 χρόνια σαρώνει τα πάντα στη Formula 1 καλείται φέτος να αποδείξει ότι μπορεί να τα καταφέρει και με την πλάτη στον… τοίχο. Είναι μία πολύ δύσκολη συνθήκη αφού δεδομένα όλη η προσοχή και το μπάτζετ είχε επικεντρωθεί στο μονοθέσιο του 2022, Δεν είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς πώς οι Γερμανοί πίστευαν ότι η κεκτημένη της περασμένης επταετίας θα τους έδινε και φέτος τον τίτλο αλλά πλέον αυτό δεν είναι εφικτό να συμβεί. Πρέπει να μοχθήσουν και μάλιστα από τη θέση του αουτσάιντερ. Και αν κάποιος αναρωτιέται αν θα το παλέψουν ή αν θα το αφήσουν στην τύχη του, η απάντηση κρύβεται στα λόγια του Λιούις Χάμιλτον ο οποίος έβαλε την υπογραφή του στο νέο διετές συμβόλαιο. «Δεν θα είναι αρκετή μία αναβάθμιση στο Σίλβερστοουν για να πιάσουμε τη Red Bull». Ο Βρετανός έκανε ξεκάθαρες τις απαιτήσεις του και η ομάδα έχει αποδείξει ότι δεν τον αφήνει ποτέ παραμονεμένο. Η Mercedes θα το παλέψει αλλά η εμφατική διπλή νίκη του Φερστάπεν στο Red Bull Ring δείχνει ότι ο δρόμος θα είναι… ανηφορικός.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News