FORMULA 1: Πόσο διαφορετική θα είναι η συμπεριφορά των μονοθεσίων του 2022

Ενώ όλες οι άλλες ομάδες επέστρεψαν στις βάσεις τους, η ομάδα των Πιέρ Γκασλί και Γιούκι Τσουνόντα έμεινε πίσω για να δοκιμάσει τα νέα ελαστικά της Pirelli.

Το 2022 θα δούμε εντελώς διαφορετικά μονοθέσια σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Η Formula 1 βρίσκεται σε διαδικασία αλλαγής των κανονισμών, γεγονός που σημαίνει ότι οι ομάδες θα πρέπει να επανασχεδιάσουν τα μονοθέσιά τους. Ωστόσο, ένα νέο μονοθέσιο απαιτεί και νέα ελαστικά, οπότε η Pirelli θα παρουσιάσει ένα νέο ελαστικό 18 ιντσών.

Η ιταλική εταιρεία ελαστικών δεν έχει πολλές ημέρες δοκιμών στη διάθεσή της, οπότε πρέπει να εκμεταλλεύεται κάθε στιγμή. Την Τρίτη και την Τετάρτη η AlphaTauri πραγματοποίησε δοκιμές στην πίστα της Red Bull. Την Τρίτη ο Γκασλί οδήγησε για 164 γύρους και την Τετάρτη ο Τσουνόντα για ακόμα 131 γύρους. Τα συμπεράσματά τους; «Είναι πολλά τα θετικά απ’ αυτές τις δοκιμές» τόνισε ο Γκασλί.

Είναι δεδομένο ότι η αλλαγή στη διάσταση των ζαντών και κατά συνέπεια και των ελαστικών της Formula 1, θα επηρεάσει σημαντικά τη λειτουργία των μονοθεσίων. Οι αναρτήσεις θα πρέπει να σχεδιαστούν με τέτοιον τρόπο ώστε να «απορροφούν» περισσότερες «ανωμαλίες» του οδοστρώματος και ιδιαίτερα τα περάσματα πάνω από τα κερμπ. Τα ελαστικά πιο χαμηλού προφίλ θα έχουν ως συνέπεια να υπάρχει μικρότερο περιθώριο «παραμορφώσεων».

Ως εκ τούτου, οι αναρτήσεις θα αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες καταπονήσεις, μιας και τα λάστιχα δεν θα «απορροφούν» τους κραδασμούς σε τόσο μεγάλο βαθμό, όπως σήμερα. Λογικά και οι οδηγοί θα κληθούν να αναπροσαρμώσουν το οδηγικό στιλ τους. Τα περάσματα πάνω από τα κερμπ ενδεχομένως να είναι πιο «επίπονα», γι’ αυτό δεν θα μας κάνει εντύπωση εάν δούμε τους οδηγούς να προσπαθούν όσο γίνεται να μένουν πάνω στην άσφαλτο και να μην πατούν στα κερμπ.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News