FORMULA 1: Οι αλλαγές της Mercedes στο Σίλβερστοουν θα φέρουν την... άνοιξη;

Πρόκειται για μια πρωτοφανή κατάσταση για τη γερμανική ομάδα, η οποία ποτέ άλλοτε κατά τη διάρκεια της υβριδικής εποχής δεν είχε αντιμετωπίσει τόσο σημαντικά προβλήματα.

Και δεν είναι μόνο το ζήτημα της εσωτερικής κρίσης που απασχολεί τη Μερσέντες. Είναι και το ότι την ίδια στιγμή η Ρεντ Μπουλ «πετάει», ενώ η ΜαΚλάρεν παραμένει πάντα μια πολύ επικίνδυνη αντίπαλος. «Οι πέντε τελευταίοι αγώνες ήταν δύσκολοι για εμάς και χάσαμε σε απόδοση. Τώρα η Ρεντ Μπουλ είναι μπροστά μας και δουλεύουμε εντατικά για να περιορίσουμε τις ζημιές και να μείνουμε αρκετά κοντά τους» τόνισε ο επικεφαλής της ομάδας, Τότο Βολφ.

Η W12 έχει απώλεια στην κάθετη δύναμη και αυτό είναι συνέπεια του set up χαμηλής πέδησης. Μια τεχνική λύση που έχει υιοθετηθεί στο φετινό μονοθέσιο, όμως, δυστυχώς για την παγκόσμια Πρωταθλήτρια, δεν μπορεί να τροποποιηθεί έστω και οριακά. Τα προβλήματα κάθετης δύναμης και οδηγικής συμπεριφοράς της Μερσέντες στην αρχή της σεζόν συνδέονται με το set up χαμηλής πέδησης που σχεδιάστηκε για την W12.

Το πλαίσιο, πολύ κοντά στο έδαφος, καθιστά το μονοθέσιο απίστευτα ευαίσθητο στις μεταβολές της ποσότητας του αέρα που ρέει προς τα πίσω τμήματα του δαπέδου. Η κύλιση στις στροφές γέρνει το αμάξωμα, περιορίζει τη διέλευση των ροών και αποφορτίζει το σύστημα απορρόφησης της ενέργειας που οδηγεί στην ανύψωση του μονοθεσίου, θέτοντας σε κίνδυνο το ground effect.

Με στόχο την αποκατάσταση της αεροδυναμικής σταθερότητας στις ευθείες και στις στροφές, η ρύθμιση τροποποιείται με επίδραση στην μπροστινή ανάρτηση. Τα τρία αμορτισέρ μπορούν να ρυθμιστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να ελαχιστοποιούν τις κλίσεις του αμαξώματος στις συνεχείς αλλαγές κατευθύνσεως.

Για το Γκραν Πρι του Σίλβερστοουν το σύστημα αντιολίσθησης είναι σκληρότερο με στόχο τον περιορισμό των κλίσεων στις στροφές, χωρίς όμως να επηρεάζεται η ελαστικότητα της ανάρτησης. Πρόκειται, στην ουσία, για ένα σετ ανάρτησης που βελτιώνει τη συμπεριφορά του πλαισίου στην εξέλιξη και την οδηγική συμπεριφορά. Μια νέα χαμηλότερη αεροτομή θα είναι διαθέσιμη προκειμένου να μεταφέρει περισσότερο αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, να τον πιέζει στο πάτωμα και να τον εξάγει με τη μέγιστη δυνατή ενέργεια βελτιώνοντας το ground effect.

Η πραγματική τεχνική κατάσταση δεν μπορεί ακόμα να χαρακτηριστεί ως «μη αναστρέψιμη» και το «πακέτο» των τροποποιήσεων του πλαισίου και της αεροτομής που θα κάνει το ντεμπούτο του στο Σίλβερστοουν θα μπορούσε μόνο να μειώσει τα προβλήματα της W12. Όμως όχι και να τα εξαλείψει.

«Οι αναβαθμίσεις που έχουν προγραμματιστεί για το Σίβλερστοουν δεν θα είναι αρκετές για να κλείσουν τη διαφορά από τη Ρεντ Μπουλ. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται πολύ μπροστά και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει γρήγορα» επεσήμανε ο Λιούις Χάμιλτον.

Σε κάθε περίπτωση, ήδη έχουμε μπει σε μια σημαντική στιγμή της σεζόν όπου η Μερσέντες, που πλέον καλείται να… κυνηγήσει τη Ρεντ Μπουλ, πρέπει να καλύψει το χαμένο έδαφος.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News