Formula 1: «Merci Charles» και ολοταχώς για τίτλο ο Μαξ Φερστάπεν

Ο Μαξ Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε άλλη μια αναποδιά της Φεράρι και του Λεκλέρκ και πανηγύρισε μια εύκολη νίκη. Το βάθρο συμπλήρωσαν ο ανεβασμένος Λιούις Χάμιλτον (στον 300ο του αγώνα) και ο πάντα εντυπωσιακός Τζορτζ Ράσελ. Καταπληκτικός αγώνας για τον Κάρλος Σάινθ που αρκέστηκε στην πέμπτη θέση.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Καλή εκκίνηση του Λεκλέρκ, έμεινε μπροστά από τον Φερστάπεν

Ο Μονεγάσκος της Φεράρι έφυγε αρκετά καλά και απορρόφησε την πίεση του Ολλανδού της Ρεντ Μπουλ κρατώντας την πρωτιά στην εκκίνηση του αγώνα. Πιο πίσω υπήρξαν αρκετές ανακατατάξεις με τον Χάμιλτον να προσπερνά τον Πέρεζ στην τρίτη θέση ενώ εντυπωσιακή ήταν η εκκίνηση του Αλόνσο ο οποίος βρέθηκε πέμπτος σε αντίθεση με αυτή του Λάντο Νόρις ο οποίος έχασε δύο θέσεις. Εντυπωσιακοί ήταν και οι πρώτοι γύροι του Κέβιν Μάγκνουσεν ο οποίος με το πέρας των τριών πρώτων γύρων από τελευταίος είχε βρεθεί 12ος. Το μόνο απρόοπτο της εκκίνησης ήταν μια σύγκρουση του Οκόν με τον Τσουνόντα με τον Ιάπωνα να κάνει τετ-α-κε και τον Γάλλο να λαμβάνει ποινή 5 δευτερολέπτων.

Ανοίγει η διαφορά του Λεκλέρκ στις στροφές, κλείνει ο Φερστάπεν στις ευθείες

Μια μάχη σώμα με σώμα από τον πρώτο κιόλας γύρο. Οι δύο κορυφαίοι πιλότοι του φετινού πρωταθλήματος μας προσέφεραν άπλετο θέαμα για συνεχόμενους γύρους. Ο Μονεγάσκος κατάφερνε να κρατάει τον Ολλανδό σε απόσταση ασφαλείας πριν τις μεγάλες ευθείες της πίστας στις οποίες η Ρεντ Μπουλ έχει το απόλυτο πλεονέκτημα. Το εντυπωσιακό, βέβαια, ήταν το πώς κατάφερνε ο Λιούις Χάμιλτον όχι απλά να κρατάει τον Πέρεζ πίσω του, αλλά να ανοίγει και τη μεταξύ τους διαφορά, ενώ από κοντά παρακολουθούσε και ο Τζορτζ Ράσελ, αποδεικνύοντας πως η Μερσέντες έχει κάνει σαφή βήματα προόδου ειδικά στο σκέλος του ρυθμού αγώνα. Πιο πίσω, το ενδιαφέρον εστίαζε η προσπάθεια ανάκαμψης του Κάρλος Σάινθ ο οποίος εκκινώντας με τη σκληρή γόμα της Πιρέλι, έφτασε στη δεκάδα στον 13ο γύρο, προσπερνώντας τον Λανς Στρολ.

Εκτός αγώνα ο Λεκλέρκ αμέσως μετά το πιτ στοπ του Φερστάπεν

Στον 17ο γύρο η Ρεντ Μπουλ τράβηξε στα πιτ τον Μαξ Φερστάπεν κάνοντας του πολύ γρήγορο πιτ στοπ (μόλις 2.4΄΄) με τον Ολλανδό να βγαίνει στην 7η θέση πίσω και από Αλόνσο και Νόρις. Και πάνω που ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής πέρασε τον Βρετανό της Μακλάρεν, ο Μονεγάσκος έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και βρέθηκε στα προστατευτικά ελαστικά. Απαρηγόρητος στην ενδοεπικοινωνία ο Λεκλέρκ καθώς κατάλαβε πως οι ελπίδες του για τον τίτλο εξαφανίστηκαν στον 18ο γύρο του Γαλλικού Γκραν Πρι και μετά από σεμιναριακού επιπέδου οδήγηση.

Αυτοκίνητο ασφαλείας, κράτησε οριακά την πρωτιά ο Φερστάπεν

Με το αυτοκίνητο ασφαλείας να βγαίνει στην πίστα, άπαντες που δεν είχαν αλλάξει ελαστικά, προχώρησαν στο πρώτο τους πιτ στοπ. Λίγο έλειψε ο Λιούις Χάμιλτον να εκμεταλλευτεί για τα καλά την εγκατάλειψη του Λεκλέρκ και να βρεθεί στην πρώτη θέση, στην οποία βρέθηκε εν τέλει ο Φερστάπεν για χιλιοστά του δευτερολέπτου. Και με τον Ολλανδό να έχει καθαρό δρόμο μπροστά του, δεν υπήρχε τίποτα που να μπορούσε να τον σταματήσει. Πιο πίσω, εντυπωσιακή ήταν η επάνοδος του Σάινθ ο οποίος μέσα σε δύο γύρους βρέθηκε στην πέμπτη θέση. Όταν, όμως, τα πράγματα στραβώνουν για τη Σκουντερία, στραβώνουν για τα καλά και ο Σάινθ δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων λόγω unsafe release στα πιτ με τον Ισπανό να μην έχει καμία ευθύνη για αυτό.

Η προσπέραση της χρονιάς από τον Σάινθ στον Ράσελ

Με την μάχη της κορυφής να μην υφίσταται ελέω της εγκατάλειψης του Λεκλέρκ, η προσοχή όλων στρεφόταν στις πιο πίσω θέσεις και κυρίως, στον έτερο πιλότο της Φεράρι, τον Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός της Φεράρι ξεπέρασε το εμπόδιο του Τζορτζ Ράσελ με εντυπωσιακό τρόπο στην πολύ γρήγορη 11η στροφή της πίστας, βάζοντας πλώρη για την τρίτη θέση στην οποία βρισκόταν ο Σέρχιο Πέρεζ. Ο Ισπανός, όμως, δεν κατάφερε να περάσει μέχρι τον 40ο γύρο και ζήτησε από την ομάδα του να σκεφτεί εναλλακτικές στρατηγικές. Η ομάδα του είπε να μείνει στην πίστα και καλά έκανε καθώς ο Ισπανός προχώρησε σε άλλη μια απίθανη προσπέραση αυτή τη φορά στην τελευταία στροφή της πίστας. Αμέσως μετά ξαναμπήκε στα πιτ ο Σάινθ καθώς ήταν πολύ δύσκολο να φτάσει μέχρι το τέλος του αγώνα. Την ίδια στιγμή, λίγο έλειψε να χάσει κι άλλη θέση ο Πέρεζ, αυτή τη φορά από τον Ράσελ με τον Μεξικανό να κόβει το «εσάκι».

Εγκατάλειψη Ζου, εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και έπιασε στον ύπνο ο Ράσελ τον Πέρεζ

Με τον Κινέζο να εγκαταλείπει σε ένα όχι και τόσο ασφαλές σημείο, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν για εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Με το που η ένδειξη του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας έγινε πράσινη, ο Τζορτζ Ράσελ πέρασε κατευθείαν τον Σέρχιο Πέρεζ ανεβαίνοντας στο βάθρο. Ανέλπιστο, ίσως 2-3 για τα “ασημί βέλη”, τα οποία όμως βρίσκονται σε σταθερά ανοδική πορεία στους τελευταίους αγώνες, ιδίως σε ρυθμό αγώνα. Στην κορυφή δεν άλλαξε τίποτα ασφαλώς, με τον Μαξ Φερστάπεν να πανηγυρίζει μια πανεύκολη νίκη μετά τον 18ο γύρο και την εγκατάλειψη του Λεκλέρκ.

Αναλυτικά η κατάταξη:

1. Φερστάπεν
2. Χάμιλτον
3. Ράσελ
4. Πέρεζ
5. Σάινθ
6. Αλόνσο
7. Νόρις
8. Οκόν
9. Ρικιάρντο
10. Στρολ
11. Φέτελ
12. Γκασλί
13. Άλμπον
14. Μπότας
15. Μ. Σουμάχερ
Δεν τερμάτισαν οι Ζου, Λατίφι, Μάγκνουσεν, Τσουνόντα και Λεκλέρκ

Αναλυτικά η βαθμολογία των πιλότων:

1. Φερστάπεν: 233
2. Λεκλέρκ: 170
3. Πέρεζ: 163
4. Σάινθ: 144
5. Ράσελ: 143
6. Χάμιλτον: 127
7. Νόρις: 70
8. Οκόν: 56
9. Μπότας: 46
10. Αλόνσο: 37
11. Μάγκνουσεν: 22
12. Ρικιάρντο: 19
13. Γκασλί: 16
14. Φέτελ: 15
15. Μ. Σουμάχερ: 12
16. Τσουνόντα: 11
17. Ζου: 5
18. Στρολ: 4
19. Άλμπον: 3
Χωρίς βαθμό Λατίφι και Χούλκενμπεργκ

Αναλυτικά η βαθμολογία των κατασκευαστών: 

1. Ρεντ Μπουλ: 396
2. Φεράρι: 314
3. Μερσέντες: 270
4. Αλπίν: 93
5. Μακλάρεν: 89
6. Άλφα Ρομέο: 51
7. ΧΑΑΣ: 34
8. Άλφα Τάουρι: 27
9. Άστον Μάρτιν: 19
10. Γουίλιαμς: 3

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News