Super League: Ποια ελληνική ομάδα θα άντεχε να φτιάξει ντοκιμαντέρ σαν της Άρσεναλ;

Η άνθηση των μεγάλων συνδρομητικών τηλεοπτικών δικτύων έχει φέρει πολλές καινοτομίες και στις αθλητικές παραγωγές.

Κορυφαίες σειρές όπως το Last Dance για τον Μάικλ Τζόρνταν και τους Σικάγο Μπουλς των 90s, αλλά και το Drive to Survive βασισμένο στο πρωτάθλημα της Formula 1 και τους πρωταγωνιστές του, έδωσαν μια διαφορετική οπτική στον λαμπερό κόσμο των μεγάλων αθλητικών brand, παρουσιάζοντας όχι απλά τους θριάμβους εντός αγωνιστικών χώρων, αλλά και τις δύσκολες στιγμές, τις διαμάχες, τις κόντρες, την απογοήτευση. 

Η Amazon έδωσε στη δημοσιότητα το trailer ενός νέου ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί στις 4 Αυγούστου και αφορά μια ποδοσφαιρική ομάδα, την Άρσεναλ.  Η σειρά All or Nothing παρουσιάζει υλικό μέσα από τα αποδυτήρια των Λονδρέζων, καυγάδες, διαμαρτυρίες, αντιδράσεις των οπαδών, αμφισβήτηση του προπονητή και άλλα πολλά.

Γιατί η Άρσεναλ επέτρεψε την παραγωγή μιας σειράς που δεν την κολακεύει;

Το ντοκιμαντέρ, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με τις παραγωγές των μεγάλων στούντιο του Χόλιγουντ, δεν έχει αίσιο τέλος. Η Άρσεναλ δεν κατέκτησε κανέναν τίτλο, δεν κέρδισε καν θέση στο Champions League. Γι’ αυτό η αποδοχή της διοίκησης των «κανονιέρηδων» να βγει αυτό το ντοκιμαντέρ στον αέρα, που μάλλον δεν κολακεύει την Άρσεναλ, είναι πραγματικά γενναία. Είναι όμως και προσοδοφόρα.

Η αγγλική ομάδα θα λάβει ως αποζημίωση από την Amazon 10 εκ. λίρες, όσα εισέπραξαν για αντίστοιχες σειρές παλαιότερα – οι οποίες ωστόσο δέχτηκαν κριτική για το μοντάζ τους – η Τότεναμ και η Μάντσεστερ Σίτι. 

Η συναίνεση των ομάδων της Premier League γι’ αυτές τις παραγωγές, εντάσσεται σε ένα μακρόπνοο πλάνο περαιτέρω ανάπτυξης του brand που έχουν χτίσει. Η Άρσεναλ έχει τη 10η μεγαλύτερη δεξαμενή followers στο Facebook και στο Instagram και 6η στο Twitter, κι όμως δεν παύει να αναζητά μια υψηλότερη θέση τις σχετικές λίστες, περισσότερα κέρδη.

Η προοπτική ενός ελληνικού All or Nothing

Θα μπορούσε να γίνει μια αντίστοιχη παραγωγή στην Ελλάδα σε κάποια από τις ομάδες της Super League; Ασφαλώς όχι! Οι ελληνικές ομάδες πέρα από το γεγονός ότι δεν διαθέτουν τόσο μεγάλα brand name για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον για μια αντίστοιχη σειρά, δεν λογίζονται καν ως αθλητικές επιχειρήσεις. Κι αυτό γιατί βασίζονται στην οικονομική επιφάνεια ενός μεγαλομετόχου, που συχνά-πυκνά βάζει το χέρι στην τσέπη για να καλύψει τις αυξήσεις του μετοχικού κεφαλαίου ή δανειοδοτεί την ίδια την ομάδα του.

Θα μπορούσε να γίνει μια μίνι σειρά, έστω τοπικής εμβέλειας με μια ματιά στα εσωτερικά μιας ομάδας του ελληνικού top-five; Και πάλι η απάντηση είναι αρνητική. Οι ελληνικές ομάδες είναι απίστευτα εσωστρεφείς, αποφεύγουν να εκτίθενται στα media, δεν «παίζουν» με τα social media και μια καινοτόμα πρωτοβουλία των «ευνουχισμένων» τμημάτων marketing περνάει από σαράντα κύματα και μετατροπές μέχρι να εγκριθεί, αν δεν απορριφθεί εν τη γενέσει της.

Έτσι, η φαντασία αυτών των τμημάτων περιορίζεται σε καλαίσθητες δραματοποιημένες παρουσιάσεις νέων παικτών και βίντεο που αναδεικνύουν το μεγαλείο του συλλόγου τους.

Οι ελληνικές ομάδες σπάνια ανακοινώνουν ποσά μεταγραφών, δεν συμφωνούν για κοινή διαχείριση των τηλεοπτικών τους δικαιωμάτων, διαλέγουν τον σπορτκάστερ που θα περιγράψει το παιχνίδι τους, αναρτούν ανακοινώσεις στο ημίχρονο των αγώνων τους. Πώς να δώσουν το ΟΚ για μια παραγωγή αντίστοιχη του All or Nothing;

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News