Γραμμή 4 Μετρό: Τα 13 εργοτάξια, οι δύο μετροπόντικες, σταθμοί με θύρες ασφαλείας και smart συρμοί

Στην ενεργοποίηση σχεδόν όλων των εργοταξιακών χώρων των πρόδρομων εργασιών έχει προχωρήσει η Αττικό Μετρό για την κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό. Σύμφωνα με πηγές κοντά στην κατασκευή αυτή τη στιγμή έχουν περιφραχθεί και ξεκινήσει εργασίες σε όλους τους σταθμούς πλην της πλατείας Ριζάρη όπου προβλέπεται η κατασκευή του σταθμού ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ και στην πλατεία Εξαρχείων για τον σταθμό ΕΞΑΡΧΕΙΑ.

Εργοτάξια έχουν στηθεί σε 13 σταθμούς: ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΕΛΙΚΩΝΟΣ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΑΚΑΔΗΜΙΑ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ, ΙΛΙΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΓΟΥΔΗ. Τις πρόδρομες εργασίες εκτελεί η ΕΡΕΤΒΟ. Επίσης εργοταξιακοί χώροι έχουν αναπτυχθεί για την είσοδο των ΤΒΜ σε Κατεχάκη και Άλσος Βεϊκου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, από τις αρχαιολογικές εργασίες που έχουν γίνει, ευρήματα έχουν βρεθεί εκεί που αναμένονταν δηλαδή στο φρέαρ των οδών Σίνα-Μασσαλίας, στην Κυψέλη και στον σταθμό Ελικώνος. Τα ευρήματα αξιολογούνται από την αρχαιολογική υπηρεσία σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό. Από την κατασκευή της γραμμής 4, όπως έγινε και στο παρελθόν, τα σημαντικότερα ευρήματα θα εκτεθούν στους μελλοντικούς σταθμούς.

Οι δύο μετροπόντικες ξεκινούν για Αθήνα

Σημαντική παράμετρος στην κατασκευή της γραμμής 4 είναι η διάνοιξη της σήραγγας της γραμμής 4. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές την Παρασκευή εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό και της ΑΒΑΞ βρέθηκαν στην Γερμανία και το εργοτάστιο κατασκευής των ΤΒΜ όπου παρακολούθησαν την πραγματοποίηση των εντατικών τεστ των δύο μηχανημάτων για την καταλληλότητα και λειτουργικότητα τους η οποία κρίθηκε επιτυχής.

Επόμενο στάδιο, είναι οι δύο μετροπόντικες να φορτωθούν και να ξεκινήσουν το ταξίδι τους για την Ελλάδα και την Αθήνα. Σύμφωνα με όσα είπε πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, η έλευση τους αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Τα δύο μηχανήματα θα εγκατασταθούν στα δύο άκρα της νέας γραμμής, θα συναρμολογηθούν, θα υποβληθούν και πάλι σε τεστ λειτουργικότητας και περίπου στο τέλος του έτους ή τις αρχές του 2023 θα ξεκινήσουν την διάνοιξη της σήραγγας του Μετρό. Αξίζει να αναφέρουμε πως το ραντεβού που θα δώσουν τα δύο μηχανήματα είναι στον σταθμό Ευαγγελισμό από όπου έχει προγραμματιστεί να εξέλθουν. Αυτό προβλέπεται να γίνουν περίπου το 2026.

Ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο για τους δύο Μετροπόντικες (πέρα από το όνομα που περιμένουμε να δοθεί σε κάθε έναν από αυτούς), είναι πως πρόκειται για νέα σύγχρονα μηχανήματα. Τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη οι μετροπόντικες που χρησιμοποιήθηκαν την τελευταία 15ετία ήταν μηχανήματα που ήταν μεταχειρισμένα.

Σταθμοί με πλευρικές αποβάθρες και θύρες ασφαλείας

Εξαιρετικό ενδιαφέρον για τους επιβάτες της νέας γραμμής θα έχει και η εικόνα των σταθμών της νέας γραμμής 4 του Αθηναϊκού Μετρό. Σύμφωνα με πληροφορίες και οι 15 σταθμοί θα έχουν πλευρικές αποβάθρες όπως η συντριπτική πλειοψηφία των σταθμών στην Αθήνα.

Η νεωτερικότητα θα έγκειται στο γεγονός πως όπως και στη Θεσσαλονίκη οι αποβάθρες θα είναι εφοδιασμένες με θύρες ασφαλείας που θα ανοίγουν με την έλευση του συρμού ταυτόχρονα με τις πόρτες. Το μήκος τους θα είναι 80 μέτρα (110 μέτρα είναι στις 3 πρώτες γραμμές) αλλά η συχνότητα των δρομολογίων θα είναι μεγαλύτερη.

Οι συρμοί επίσης θα είναι υπεραυτόματοι χωρίς οδηγό και η λειτουργία τους θα ελέγχεται από το Κέντρο Ελέγχου της γραμμής 4 το οποίο προβλέπεται να λειτουργήσει στην περιοχή των Σεπολίων.

Οι κομβικοί σταθμοί της γραμμής 4 θα είναι στα δύο άκρα δηλαδή ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ και ΓΟΥΔΗ όπου θα εξελιχθούν σε συγκοινωνιακούς κόμβους. Το ίδιο ισχύει και για τους σταθμούς που θα συνδέονται με άλλες γραμμές, δηλαδή τον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ (σύνδεση με τη γραμμή 3) και ΑΚΑΔΗΜΙΑ (σύνδεση με τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ της γραμμής 2).

Για την σύνδεση των σταθμών ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ έχει προβλεφθεί μια συνδετήρια υπόγεια διάβαση περίπου 100 μέτρων όπου οι επιβάτες θα μπορούν να αλλάζουν γραμμή. Το ίδιο ισχύει και για την μετεπιβίβαση μεταξύ των γραμμών στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ όπου ο επιβάτης θα χρησιμοποιεί υπόγεια αλλά και επίγεια διάβαση.

Smart συρμοί

Το έργο κατασκευής της γραμμής 4 έχει αναλάβει το σχήμα ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Mε μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται και η επιλογή των συρμών Μετρό οι οποίοι θα κατασκευαστούν από τον Γαλλικό κολοσσό. Οι τεχνολογίες που θα εφαρμοστούν θα είναι ότι πιο προχωρημένο έχει να επιδείξει η σιδηροδρομική βιομηχανία.

Οι smart συρμοί θα έχουν νέες δυνατότητες και ήδη έχει γίνει αναφορά για συρμούς που θα …ζυγίζουν επιβάτες και που θα πληροφορούν ποιο βαγόνι έχει μικρότερη επιβατική πυκνότητα. Στον στάνταρ εξοπλισμό θα είναι ο κλιματισμός και οι οθόνες αναπαραγωγής μηνυμάτων και βίντεο.

Η γραμμή 4 δημοπρατήθηκε το 2017 και συμβασιοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2021. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε 8 έτη, δηλαδή το 2029.

Πηγή: ypodomes.com

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News