Κώστας Νεστορίδης: «Εγκαινίασε» το... εργοστάσιο της Νέας Σμύρνης

Ο Κώστας Νεστορίδης εκτός από έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες όλων των εποχών, αποτέλεσε και τον πρώτο ποδοσφαιριστή που βγήκε από το «εργοστάσιο» της Νέας Σμύρνης και τον Πανιώνιο. Ήταν αυτός που άνοιξε το δρόμο για να ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι μεγάλοι επιθετικοί που «βγήκαν» από τους «κυανέρυθρους».

Ο Πανιώνιος ανέκαθεν υπήρξε ο σύλλογος που έβρισκε ταλέντα και με την ευκαιρία που τους έδινε, τα αναδείκνυε δίνοντάς τους την ευκαιρία για να κάνουν καριέρα στο ελληνικό ποδόσφαιρο και να γράψουν τις πιο «χρυσές» σελίδες του.

Κάπως έτσι στις απαρχές της δεκαετίας του 1950, στην Ελλάδα που προσπαθούσε να επουλώσει τις πληγές της από τον πόλεμο, αλλά και τον εμφύλιο, οι παράγοντες του συλλόγου βρήκαν στο Μοσχάτο τον νεαρό τότε Νεστορίδη και του έδωσαν την ευκαιρία να παίξει στο υψηλότερο επίπεδο. Στη συνέχεια ήρθε η μετακίνησή του στην ΑΕΚ, για την οποία δεν συμφώνησε ποτέ ο σύλλογος της Νέας Σμύρνης, με αποτέλεσμα ο «Νέστορας» να τιμωρηθεί με διετή αποκλεισμό από τα γήπεδα, όμως και πάλι κατάφερε να λάμψει το ταλέντο του.

Γιώργος Δέδες

Ο Νεστορίδης αποτέλεσε και τον «ποδοσφαιρικό πρόγονο», όλων των μεγάλων σκόρερ που «γέννησε» ο Πανιώνιος. Ο επόμενος από αυτόν ήταν ο Γιώργος Δέδες, ο οποίος αγωνίστηκε στον Πανιώνιο από το 1961 έως το 1974, πριν πάρει και αυτός μεταγραφή για την ΑΕΚ. Με τον Πανιώνιο ο Γιώργος Δέδες σημείωσε 149 γκολ σε 358 παιχνίδια και αναδείχθηκε πρώτος σκόρερ στο πρωτάθλημα (1970-71), με 27 γκολ, επίδοση που του χάρισε και το χάλκινο παπούτσι στην Ευρώπη για εκείνη τη χρονιά. Πρώτος σκόρερ με 15 γκολ αναδείχθηκε και στο πρωτάθλημα 1974-75 με τη φανέλα της ΑΕΚ.

Θωμάς Μαύρος

Ο Γιώργος Δέδες έδωσε την σκυτάλη στον Θωμά Μαύρο ο οποίος έμελλε να μείνει στις καρδιές των οπαδών, ως ο Θ(ε)ωμάς, με τα κατορθώματά του, τόσο με τα «κυανέρυθρα» και μάλιστα σε δύο θητείες, όσο και με τα «κιτρινόμαυρα». Ο Μαύρος που έφτασε να παίξει μέχρι και την Μεικτή Κόσμου, λατρεύτηκε από τους οπαδούς της ΑΕΚ, στο ίδιο επίπεδο με τον Κώστα Νεστορίδη και τον Μίμη Παπαϊωάννου και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός ότι η φωτογραφία του κοσμεί έναν από τους πυλώνες της OPAP Arena, όπως έχει συμβεί και με τους άλλου δύο.

 

Νίκος Αναστόπουλος

Οταν ο Μαύρος έφυγε (με περιπέτεια και αυτός) για την ΑΕΚ, ο Πανιώνιος δεν άργησε να βρει τον διάδοχό του. Ενα αμούστακο παιδί από τη Δάφνη, έμελλε να είναι ο αντικαταστάτης του και να γίνει ο πιο διάσημος «μουστάκιας» του ελληνικού ποδοσφαίρου. Βάδισε στα χνάρια των άλλων μεγάλων σκόρερ και έφτασε και αυτός να πανηγυρίσει την κατάκτηση του χάλκινου παπουτσιού στην Ευρώπη, ως παίκτης πλέον του Ολυμπιακού, αλλά και να γίνει ο πρώτος εκπρόσωπος της Ελλάδας στο καμπιονάτο, σε μια εποχή που στις ομάδες επιτρέπονταν μόνο δύο ξένοι. Μπορεί ο «Αναστό» να μην έκανε τελικά την καριέρα που ονειρεύονταν στην Αβελίνο, αλλά το γεγονός και μόνο οτι ακόμα και στις μέρες μας είναι ο πρώτος σκόρερ όλων των εποχών για την εθνική ομάδα, μιλά από μόνο του για την αξία του.

Δημήτρης Σαραβάκος

Μετά τον Αναστόπουλο, στη Νέα Σμύρνη ανέτειλε το άστρο του αιώνιου «μικρού» του ελληνικού ποδοσφαίρου, που ήταν όμως τεράστιος σε αξία. Ο λόγος φυσικά για τον Δημήτρη Σαραβάκο, ο οποίος εκτός από την συνέχιση της οικογενειακής παράδοσης (γιός του Θανάση Σαραβάκου που έγραψε την δική του ιστορία στο ελληνικό ποδόσφαιρο), έδωσε και συνέχεια στην παραγωγή των μεγάλων σκόρερ από τον Πανιώνιο. Η μεταγραφή του στον Παναθηναϊκό συνέπεσε με αυτή του Βέλιμιρ Ζάετς και παρέα και με τον Χουάν Ραμόν Ρότσα έγραψαν τις πιο λαμπρές σελίδες (μαζί με την ομάδα του 1971) στην ιστορία του Παναθηναϊκού.

 

 

 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News