Μουντιάλ 2022: Η «μάχη» των brands και των δισεκατομμυρίων

Sportday.gr

Πίσω από τις κάμερες, τα γκολ, τις σέντρες και τους πανηγυρισμούς, στα γήπεδα του Κατάρ εξελίσσεται, όπως σε κάθε Μουντιάλ, ένα ντέρμπι δισεκατομμυρίων που… προκαλεί ιλίγγους!

Το Παγκόσμιο Κύπελλο εκτός από ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός είναι και μια τεράστια επιχειρηματική ευκαιρία για τις μεγάλες εταιρίες αθλητικών ειδών, brands από κάθε τομέα της εμπορικής δραστηριότητας, τις εθνικές ομάδες και τους ποδοσφαιριστές.

Συνολικά ετησίως τα επίσημα αθλητικά προϊόντα των κορυφαίων εταιριών αθλητικής ένδυσης και υπόδησης πωλούνται για 25 με 30 δισεκατομμύρια ευρώ παγκοσμίως, σύμφωνα με το οικονομικό site του Bloomberg. Καθώς το 2022 είναι χρονιά… Μουντιάλ, αυτά αναμένονται να αυξηθούν.

Η «μάχη» των εταιριών

Στο Παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ η Nike είναι αυτή που κερδίζει τη «μάχη» της… ποσότητας. Η αμερικανική εταιρία είναι σπόνσορας 13 από τις 32 εθνικές ομάδες που συμμετέχουν. Η Adidas, από τη μεριά της έχει επτά ομάδες, ενώ συνολικά θα φορεθούν εμφανίσεις από εννιά διαφορετικές μάρκες. Ωστόσο, το 81% θα φοράει αυτές τις δύο συν την Puma.

Αυτή είναι μόλις η 3η φορά στα χρονικά που η Nike έχει περισσότερες ομάδες από την Adidas σ’ ένα Μουντιάλ και η πρώτη φορά που η… απόσταση στον αριθμό είναι τόσο μεγάλη.

Στον «στάβλο» της βρίσκονται τέσσερις πολύ εμπορικές ομάδες: η Βραζιλία, η Αγγλία, η Γαλλία και οι ΗΠΑ. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο πως οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν το ένα εκατομμύριο εμφανίσεις για κάθε μια από αυτές, ενώ σε περίπτωση κατάκτησης του τίτλου από τη Βραζιλία την Αγγλία ή τη Γαλλία, ο αριθμός θα μπορούσε κάλλιστα να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα τρία εκατομμύρια.

Η Adidas, πάλι, είναι σπόνσορας σε φαβορί και από μεγάλες αγορές όπως είναι η Γερμανία και η Ισπανία, ενώ μπορεί να εκμεταλλευτεί τον παροξυσμό που δημιουργεί το Μουντιάλ στην Αργεντινή, αλλά και τα όνειρα του Βελγίου για να φτάσει πολύ μακριά στο θεσμό. Έξι από τις επτά ομάδες της ανήκουν στο top-20 της FIFA. Η Nike έχει επτά, αλλά ποντάρει και στο γεγονός πως είναι σπόνσορας της διοργανώτριας χώρας.

Πέραν, όμως, από τις φανέλες πολύ χρήμα υπάρχει και στις μπάλες. Σε κάθε μεγάλη διοργάνωση είτε πρόκειται για Παγκόσμιο Κύπελλο ή για EURO η Adidas περιμένει πωλήσεις άνω των πέντε με έξι εκατομμυρίων παγκοσμίως.

Τα μεγάλα «πακέτα» στις ομάδες

Όσον αφορά στα ποσά που λαμβάνουν οι εθνικές ομάδες, ξεχωρίζουν δύο στοιχεία. Η Γερμανία πληρώνεται σα να είναι top σύλλογος που παίζει ανά τρεις ημέρες. Η Πορτογαλία που έχει τον πιο εμπορικό παίκτη είναι αυτή που παίρνει τα λιγότερα από τις λεγόμενες μεγάλες.

Η «μάνσαφτ», λοιπόν, παίρνει 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από την Adidas, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ. Είναι φιξ ποσό, με τα μπόνους ενδέχεται να ξεπερνά και τα 60 εκατομμύρια. Η Γαλλία παίρνει 43 εκατομμύρια χωρίς τα μπόνους. Η Αγγλία περί τα 40 εκατομμύρια, η Βραζιλία περί τα 35 με 40, η Αργεντινή υπολογίζεται κοντά στα 30 με 35. Η Ισπανία δεν ξεπερνά τα 19 εκατομμύρια ευρώ, η Ολλανδία τα 12 και η Πορτογαλία του Κριστιάνο Ρονάλντο βρίσκεται στα 7,5.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο αυτοί οι σπόνσορες. Κάθε χώρα έχει και άλλους και στη διάρκεια του μουντιαλικού κύκλου είναι ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία τόσο οι Ποδοσφαιρικές Ομοσπονδίες, αλλά και οι εταιρίες. Μια από τις μεγαλύτερες συμφωνίες έκλεισε η Αργεντινή με εταιρία κρυπτονομισμάτων που της αποφέρει περί τα 35 εκατομμύρια.

Ευκαιρία και για τους ποδοσφαιριστές

Φυσικά, οι εθνικές κερδίζουν γιατί μπορούν να χρησιμοποιούν τους παίκτες για τα δικαιώματα εικόνας τους, αλλά και εκείνοι εκμεταλλεύονται τη συγκυρία για να αυξήσουν τα έσοδά τους. Εκτός αγωνιστικού χώρου οι μεγάλοι αστέρες κερδίζουν επίσης τεράστια ποσά.

Σύμφωνα με το Forbes, ο Κιλιάν Εμπαπέ, ο πιο ακριβοπληρωμένος παίκτης στον κόσμο βγάζει 18 εκατομμύρια δολάρια από τους σπόνσορές του. Ο Λιονέλ Μέσι κερδίζει 55 εκατομμύρια δολάρια και ο Κριστιάνο Ρονάλντο 60. Ο Νεϊμάρ βάζει στον λογαριασμό του 32 εκατομμύρια δολάρια και έπειτα τα ποσά μειώνονται σημαντικά. Ο Ρόμπερτ Λεβαντόφσκι παίρνει οκτώ εκατομμύρια, ο Εντέν Αζάρ τέσσερα, όσα και ο συμπατριώτης του Κέβιν Ντε Μπρόινε.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News