Formula 1: Η κραυγή απελπισίας της Φεράρι και το χρονικό της αυτοκτονίας

Η κραυγή απόγνωσης του Λεκλέρκ την ώρα που κατάλαβε ότι οι ελπίδες του για το πρώτο του πρωτάθλημα εξαφανίστηκαν αποτυπώνει στον μέγιστο βαθμό τη φετινή αυτοκτονική χρονιά της Φεράρι.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Πρωτάθλημα ήταν και πάει για τη Σκουντερία. Μετά το πέρας του γαλλικού Γκραν Πρι και τη νίκη του Μαξ Φερστάπεν σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Σαρλ Λεκλέρκ, ο Ολλανδός εκτόξευσε τη διαφορά του στους 63 βαθμούς από τον δεύτερο Μονεγάσκο. Η μόνη περίπτωση να καλυφθεί η διαφορά είναι… να μην κατέβει η Ρεντ Μπουλ μετά την καλοκαιρινή διακοπή του πρωταθλήματος. Πώς, όμως, φτάσαμε σε αυτό το σημείο; Πώς κατάφερε η Σκουντερία να δημιουργήσει ένα ταχύτατο μονοθέσιο (σε αρκετές περιπτώσεις το ταχύτερο όλων) και παρ’ όλα αυτά να χρειάζεται ένα θαύμα ώστε να επιστρέψει στη μάχη του τίτλου;

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ: Εκεί που ξεκίνησαν οι αναποδιές του Σάινθ

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Στην Αυστραλία η Φεράρι ήταν μακράν το πιο γρήγορο μονοθέσιο του grid, πράγμα που απέδειξε πλήρως ο Σαρλ Λεκλέρκ και στις κατατακτήριες του Σαββάτου αλλά κυρίως στον αγώνα της Κυριακής. Το – φαινομενικά – εύκολο 1-2 για τη Σκουντερία δεν ήρθε και αποκλειστική ευθύνη γι’ αυτό είχε ο Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός ενώ βρισκόταν σε γύρο που πιθανώς θα τον έφερνε στην pole position, είδε τον συμπατριώτη του και ίνδαλμά του Φερνάντο Αλόνσο να πέφτει στις μπαριέρες με την κόκκινη σημαία να βγαίνει ελάχιστα μέτρα πριν ολοκληρώσει τον γρήγορο γύρο του. Στην τελευταία του προσπάθεια ο Ισπανός λύγισε από την πίεση και δεν κατάφερε να βελτιώσει, εκκινώντας από την 9η θέση. Το τεράστιο άγχος στην προσπάθεια του να αναρριχηθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα οδήγησε στο πρώτο του μεγάλο λάθος με το κόκκινο μονοθέσιο καθώς σε μια μονομαχία με τον Μάγκνουσεν έχασε τα φρένα και κατέληξε στην αμμοπαγίδα.

ΕΜΙΛΙΑ ΡΟΜΑΝΙΑ: Το εντός έδρας πάρτι κατέληξε σε εφιάλτη

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Η πίστα της Ίμολα ταίριαζε απόλυτα στη Ρεντ Μπουλ. Οι Αυστριακοί προέρχονταν από τη δεύτερη εγκατάλειψη του Φερστάπεν στην Αυστραλία (με τη δεύτερη θέση του Πέρεζ να περιορίζει τη ζημιά) και έψαχναν ένα δυναμικό comeback στο πρωτάθλημα. Στις κατατακτήριες της Παρασκευής, ο Κάρλος Σάινθ έπεσε στις μπαριέρες στο Q2, όμως κάνοντας ένα εξαιρετικό sprint race κατάφερε και ελαχιστοποίησε τη χασούρα για τον αγώνα της Κυριακής. Διαφορετική άποψη, είχε, όμως ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ο οποίος στην προσπάθεια του να αμυνθεί, εμβόλισε τον Ισπανό της Φεράρι προκαλώντας τη δεύτερη συνεχόμενη εγκατάλειψή του. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο Σαρλ Λεκλέρκ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην προσπάθειά του να περάσει τον Πέρεζ για τη δεύτερη θέση. Και από την σίγουρη τρίτη θέση, κατέληξε στην έκτη.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

ΙΣΠΑΝΙΑ: Καταστράφηκε ο κινητήρας, καταστράφηκε και ο περίπατος του Λεκλέρκ

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Στην πίστα της Βαρκελώνης όλα έδειχναν πως ο Σαρλ Λεκλέρκ θα επέστρεφε στις νίκες μετά από δύο σερί ανεπιτυχή αποτελέσματα σε Ίμολα και Μαϊάμι. Όμως, τα πρώτα προβλήματα αξιοπιστίας της Φεράρι που μέχρι εκείνο το σημείο της σεζόν δεν υπήρχαν, έκαναν την εμφάνισή τους και ο Μονεγάσκος πιλότος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος της μονάδας ισχύος. Και σαν να μην έφτανε αυτό, μια έξοδος του Κάρλος Σάινθ τον έφερε πάλι σε σημείο να παλεύει να αναρριχηθεί από τις πίσω θέσεις του grid. Άλλος ένας αγώνας στον οποίο η δυναμική του κόκκινου μονοθεσίου ήταν για 1-2 και το αποτέλεσμα ήταν DNF – 5.

ΜΟΝΑΚΟ: Η εντός έδρας γκίνια του Λεκλέρκ αυτή τη φορά προήλθε από την ομάδα του

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Στο Πριγκιπάτο η Σκουντερία ήταν για άλλη μια φορά το ταχύτερο μονοθέσιο του grid, πράγμα που απέδειξαν και με το παραπάνω Λεκλέρκ και Σάινθ κάνοντας τους δύο ταχύτερους γύρους των κατατακτήριων και φέρνοντας τα μονοθέσια τους στην πρώτη σειρά της εκκίνησης. Συνήθως στο Μονακό, για να μην κερδίσει ο poleman χρειάζεται κάποιου είδους αυτοκτονία. Στη Φεράρι γνωρίζουν καλά από αυτοκτονικές τάσεις και έτσι μια εύκολη νίκη του Λεκλέρκ μετατράπηκε με τρόπο… μαγικό σε τέταρτη θέση. Και σαν να μην έφτανε αυτό, κατάφεραν να χάσουν και τη θέση του Σάινθ από τον Πέρεζ, με τον Μεξικανό να πανηγυρίζει μια ανέλπιστη νίκη και τη Ρεντ Μπουλ από το 3-4 να βρίσκεται στο 1-3.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

ΜΠΑΚΟΥ: Διπλή εγκατάλειψη λόγω προβλήματος των μονοθεσίων

Στον αγώνα του Μπακού δεν υπήρχε ξεκάθαρο φαβορί. Μπορεί ο Σαρλ Λεκλέρκ να κατέκτησε την pole position, όμως ο Σέρχιο Πέρεζ τον προσπέρασε κατευθείαν στην εκκίνηση. Η εγκατάλειψη του Σάινθ, όμως, έφερε στον αγώνα διαφορετικές στρατηγικές με τη Ρεντ Μπουλ να βάζει γρήγορα στα πιτ τους πιλότους της σε αντίθεση με τη Φεράρι που κρατούσε τον Λεκλέρκ έξω. Το αν ήταν η σωστή επιλογή δεν θα το μάθουμε ποτέ καθώς ο Μονεγάσκος είδε για άλλη μια φορά τον κινητήρα του να τον προδίδει. Εκεί ήταν και ένα από τα μεγάλα σημεία καμπής του πρωταθλήματος με τη Ρεντ Μπουλ να παίρνει το μάξιμουμ των βαθμών και τη Φεράρι να παίρνει το απόλυτο τίποτα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ: Με τις γνωστές ακατανόητες επιλογές, η Φεράρι μετέτρεψε άλλη μια νίκη του Λεκλέρκ σε τέταρτη θέση

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Μπορεί ο Κάρλος Σάινθ να πανηγύρισε την παρθενική του Pole Position, όμως στον αγώνα ο teammate του ήταν εμφανώς ταχύτερος. Η Φεράρι, όμως, βλέποντας τον Μαξ Φερστάπεν να αντιμετωπίζει προβλήματα με το πάτωμα του μονοθεσίου του, αντί να διασφαλίσει το 1-2 με τον Λεκλέρκ μπροστά ως διεκδικητή του πρωταθλήματος, αποφάσισε να τον αφήσει στην πίστα με φθαρμένα ελαστικά, την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι έμπαιναν στα πιτ για αλλαγή ελαστικών λόγω του αυτοκινήτου ασφαλείας. Μπορεί η ομάδα να είπε στον Σάινθ να παίξει άμυνα, όμως ο Ισπανός ήξερε πως αν το έκανε αυτό, το πιθανότερο ήταν να χάσουν και οι δύο τις θέσεις τους και προτίμησε να πάει για την πρώτη του νίκη. Ο Λεκλέρκ παρά τις φιλότιμες προσπάθειές του να κρατήσει πίσω του Πέρεζ και Χάμιλτον, αρκέστηκε στην τέταρτη θέση.

ΑΥΣΤΡΙΑ: Άλλο ένα χαμένο 1-2, αυτή τη φορά λόγω σπασμένου κινητήρα του Σάινθ

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Στον εντός έδρας αγώνα της Ρεντ Μπουλ, η Φεράρι ήθελε να πάρει μια άτυπη ρεβάνς από όσα είχαν συμβεί στην Ίμολα και τον δικό της εντός έδρας αγώνα. Ο Φερστάπεν, όμως, πήρε και την Pole Position στις κατατακτήριες της Παρασκευής, και την πρωτιά στο sprint race. Όμως, ο Λεκλέρκ έλεγε πως η Φεράρι ήταν γρηγορότερη σε ρυθμό αγώνα. Και όντως, ο Μονεγάσκος είχε δίκιο. Για πρώτη φορά η στρατηγική των Ιταλών ήταν άρτια με τον Λεκλέρκ να προσπερνά τρεις φορές τον Μαξ Φερστάπεν ο οποίος έδειχνε συμβιβασμένος, όχι με τη δεύτερη, αλλά με την τρίτη θέση. Λίγο πριν τον προσπεράσει όμως, ο Σάινθ είδε τον δικό του κινητήρα να τον προδίδει και να τυλίγει το μονοθέσιό του στις φλόγες. Και έτσι για άλλη μια φορά η Σκουντερία δεν πανηγύρισε το 1-2.

ΓΑΛΛΙΑ: Το κερασάκι στην τούρτα που δωρίζει η Φεράρι στη Ρεντ Μπουλ το έβαλε ο Λεκλέρκ

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Μετά από 18 γύρους στους οποίους ο Λεκλέρκ είχε απορροφήσει την συνεχή πίεση του Φερστάπεν, ο Μονεγάσκος έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και βρέθηκε στις μπαριέρες. Μπορεί στην αρχή να μπέρδεψε τον κόσμο που παρακολουθούσε λέγοντας πως δεν έβρισκε το γκάζι, όμως ο ίδιος έσπευσε να διευκρινίσει πως αναφερόταν στην προσπάθειά του να βάλει την όπισθεν ώστε να συνέχιζε τον αγώνα λαμβάνοντας την πλήρη ευθύνη για το συμβάν λέγοντας πως ήταν αποκλειστικά δικό του λάθος. Και η κραυγή του Σαρλ Λεκλέρκ την ώρα που κατάλαβε ότι ο αγώνας του τελείωσε, φανερώνει το γεγονός πως οι ελπίδες του για το πρώτο του πρωτάθλημα εξαφανίστηκαν. Από την άλλη, η τρικυμία που επικρατεί στα κεφάλια των ανθρώπων της Σκουντερία φάνηκε στη διαχείριση του αγώνα του Σάινθ ο οποίος την ώρα που παρακαλούσε την ομάδα του να τον βάλει στα πιτ, εκείνη του είπε να μείνει έξω. Και την ώρα που ο Ισπανός προσπερνούσε τον Πέρεζ, εκείνοι του είπαν να μπει στα πιτ.

Δυστυχώς για τους φίλους της Σκουντερία, μία χρονιά που ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, καταλήγει σε ένα ακόμη φιάσκο. Γιατί περί φιάσκου πρόκειται όταν καταφέρνεις να δημιουργήσεις ένα ταχύτατο μονοθέσιο το οποίο σου δίνει την ευκαιρία να παλέψεις για το πρωτάθλημα και αντί εν τέλει να παλέψεις μέχρι τέλους, εσύ το χαρίζεις από τον 12ο γύρο του πρωταθλήματος. Δυστυχώς για τους ουδέτερους φίλους του σπορ, ένα ακόμη πρωτάθλημα θα κριθεί πολύ νωρίς. Και αποκλειστική υπεύθυνη για αυτό δεν είναι η πρωτοπόρος Ρεντ Μπουλ (η οποία έχει εκμεταλλευτεί στο έπακρο τη δυναμική του δικού της μονοθεσίου και το γεγονός ότι ο Μαξ Φερστάπεν οδηγεί στην πλειοψηφία των αγώνων σαν Παγκόσμιος Πρωταθλητής) αλλά η Φεράρι.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News