Formula 1: Με ποιον τρόπο θα εισέλθει στο πρωτάθλημα η Porsche;

AMNA

Η συμφωνία με τη Red Bull μπορεί να έσπασε, όμως η Porsche είναι διατεθειμένη να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2026

Οι νέοι κανονισμοί που αναμένεται να τεθούν σε πλήρη ισχύ το 2026 έγιναν, εκτός των άλλων, με σκοπό η Formula 1 να προσελκύσει κι άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στο σπορ. Στο άτυπο αυτό κάλεσμα ανταποκρίθηκε ήδη ο όμιλος Wolkswagen με την Audi να έχει επισημοποιήσει την εμπλοκή της στο σπορ από το 2026 κι έπειτα.

Όπως όλα δείχνουν, η Audi θα συνεργαστεί με τη Sauber, της οποίας η συνεργασία με την Alfa Romeo λήγει στο τέλος του 2023. Άλλωστε ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες κατασκευής της νέας μονάδας ισχύος στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Νυρεμβέργη.

Η δεύτερη εταιρεία του ομίλου Wolkswagen που αναμένεται να συμμετάσχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2026 κι έπειτα δεν είναι άλλη από την Porsche.  Όλα έδειχναν ότι η Porsche θα συνεργαζόταν με τη Red Bull προμηθεύοντάς την με κινητήρες και πως το μόνο που απέμενε για την οριστικοποίηση της συνεργασίας τους ήταν οι επίσημες ανακοινώσεις. Η συμφωνία, όμως, κατέρρευσε και η Porsche θα ψάξει άλλον τρόπο για την είσοδό της στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ο γνωστός στους φίλους της Formula 1, Πασκάλ Βερλάιν, πανηγυρίζει τη νίκη του στο E-Prix του Μεξικό για την ομάδα της Porsche

Ένας τρόπος εισόδου της θα ήταν η δημιουργία μιας δικής της εντελώς νέας ομάδας (όπως διαθέτει στη Formula E), πράγμα που θα ανέβαζε τις ομάδες του grid σε 11. Τα ποσά, όμως, που θα έπρεπε να δαπανηθούν σε μια τέτοια περίπτωση είναι τεράστια και θα επιβάρυναν και τις υπάρχουσες ομάδες του grid. Συνεπώς, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα αναζητήσει τη συνεργασία με μια από τις υπάρχουσες ομάδες του grid.

Ποιες από τις υπάρχουσες ομάδες θα αναζητήσουν τη συνεργασία με την Πόρσε;

Το πιο βολικό σενάριο για την Γερμανική εταιρεία θα ήταν η συνεργασία της με μια από τις υπάρχουσες ομάδες του grid. Με την «εις άτοπον απαγωγή» καταλαβαίνουμε πως Ferrari, Mercedes, Red Bull, Alpine (δηλαδή Renault), Aston Martin, Alpha Tauri (συνεργασία με Red Bull), Sauber (συνεργασία με Audi) δεν αναμένεται να αναζητήσουν την παροχή μονάδων ισχύος από την Porsche.

Ποιες απομένουν; Η McLaren, της οποίας το όνομα είχε αρχικά συνδεθεί με την Audi ως μια από τις πιθανές ομάδες που θα εξαγόραζε η γερμανική εταιρεία. Προφανώς και η συμφωνία δεν προχώρησε διότι η ιστορία της McLaren δεν θα επέτρεπε την απουσία του ονόματός της από το grid, και οι ιθύνοντές της το ξέρουν καλά. Με την Porsche όμως να μην φαίνεται, τουλάχιστον προς το παρόν, διατεθειμένη να εξαγοράσει κάποια ομάδα, η πιθανότητα συνεργασίας τους σε επίπεδο παροχής μονάδων ισχύος συγκεντρώνει αρκετές πιθανότητες.

Οι υπόλοιπες ομάδες που απομένουν είναι η HAAS και η Williams. Με τη HAAS να είναι η – άτυπα – δεύτερη ομάδα της Ferrari, μια συνεργασία με την Porsche δεν βρίσκεται στα βραχυπρόθεσμα πλάνα της. Όμως, αν για τον οποιονδήποτε λόγο η συνεργασία των δύο πλευρών σταματήσει, ο Γερμανός Γκούνθερ Στάινερ σίγουρα θα αναζητήσει τη βοήθεια των συμπατριωτών του.

Ο Αλεξάντερ Άλμπον και η Γουίλιαμς είναι πολύ πιθανό να τρέχουν με κινητήρες Porsche από το 2026

Οπότε, το πιθανότερο σενάριο είναι μια συνεργασία της Porsche με τη Williams. Η Βρετανική ομάδα ψάχνει διαρκώς κάποιον συμπαίκτη, με τον Τότο Βολφ και τη Mercedes να βρίσκονται αρκετά κοντά της τον τελευταίο καιρό. Άλλωστε ο Βολφ κατέχει κι ένα πακέτο των μετοχών της ιστορικής ομάδας.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο επικεφαλής της Mercedes δήλωσε ότι πιθανή είσοδος της Porsche, όπως και άλλων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών μόνο καλό μπορεί να κάνει στο σπορ, καθώς αυτές οι εταιρείες κοιτούν να επωφεληθούν σε διάφορους τομείς διαθέτοντας μεγάλα χρηματικά ποσά τα οποία εξελίσσουν ακόμα περισσότερο τη Formula 1.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News