Formula 1: Μπορεί να σταματήσει κάποιος την κυριαρχία του Φερστάπεν;

AMNA

Κατέκτησε το δεύτερο συνεχόμενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημά του, σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο και έχει… εξαφανίσει τον ανταγωνισμό. Υπάρχει κάποιος που μπορεί να σταματήσει τον Μαξ Φερστάπεν;

Στην αρχή της σεζόν όλοι πιστέψαμε πως η νέα εποχή της Formula 1 ή αλλιώς η… μετά Χάμιλτον εποχή της Formula 1 θα κινούταν τριγύρω από δύο πρόσωπα. Του Μαξ Φερστάπεν και του Σαρλ Λεκλέρ. Οι δυο τους μας προσέφεραν πολύ όμορφες μονομαχίες στο ξεκίνημα της σεζόν, όμως οι αυτοκτονικές τάσεις που επικράτησαν στη Σκουντερία καθ’ όλη τη διάρκεια της μετέπειτα σεζόν, μας έκαναν να φτάσουμε στο σήμερα.

Ένα σήμερα όπου στον κόσμο της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού υπάρχει ένας απόλυτος κυρίαρχος. Και αυτός δεν είναι άλλος από τον Μαξ Φερστάπεν. Σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία και το πνεύμα νικητή που διακατέχει την ομάδα του, ο Ολλανδός εξαφάνισε τον ανταγωνισμό και από ένα σημείο κι έπειτα το μόνο που έκανε είναι απλώς να… σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.

Τουλάχιστον μέχρι το 2026 όπου θα αλλάξουν ξανά αρκετά πράγματα όσον αφορά την τεχνολογία των κινητήρων και των μονοθεσίων γενικότερα, μοιάζει να είναι το απόλυτο φαβορί για να συνεχίσει να κατακτά νίκες και πρωταθλήματα, θυμίζοντας σε ένα βαθμό παλαιότερες κυριαρχίες όπως αυτή του Σουμάχερ, του Φέτελ και αργότερα του Χάμιλτον. Υπάρχει κάποιος που μπορεί να τον σταματήσει;

Η κανονική Μερσέντες είναι πολύ πιο επικίνδυνη από τη Φεράρι

Καλώς ή κακώς, οι μόνες ομάδες που έχουν τη δυναμική να απειλήσουν έστω τον Ολλανδό δις Παγκόσμιο Πρωταθλητή είναι οι Μερσέντες και Φεράρι. Και οι δύο, όμως, καλούνται να λύσουν αρκετά προβλήματα που αντιμετώπισαν μέσα στη σεζόν.

Τα προβλήματα της γερμανικής ομάδας είναι ευκολότερο να λυθούν γιατί είναι περισσότερο θέματα απόδοσης του μονοθεσίου και ήδη η βελτίωση είναι ορατή από αυτή τη σεζόν. Αλλά τα προβλήματα της Σκουντερία είναι ακριβώς το αντίθετο. Το μονοθέσιο τουλάχιστον μέχρι τα μέσα της σεζόν ήταν και ταχύτερο από αυτό της Ρεντ Μπουλ σε κάποιους αγώνες αλλά οι… αυτοκτονικές στρατηγικές ή τα σπασμένα μοτέρ λόγω πιεστικών ρυθμίσεων οδήγησαν σε… εφιαλτικά αποτελέσματα.

Συνεπώς, η «κανονική» Μερσέντες έχει τη δυνατότητα να απειλήσει τον Ολλανδό. Το θέμα είναι, όμως, με ποιον από τους δύο πιλότους της θα το κάνει. Όλοι γνωρίζουμε ότι κανένας δεν πήρε πρωτάθλημα παλεύοντας με τον teammate του. Εκτός αν οι υπόλοιπες ομάδες «δεν υπήρχαν στο χάρτη», όπως για παράδειγμα στη μάχη Χάμιλτον – Ρόσμπεργκ το 2016.

Φέτος ο Τζορτζ Ράσελ έδειξε ικανός να πάρει τη σκυτάλη από τον Χάμιλτον, όμως ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ανέκαμψε μετά τα μέσα της σεζόν και δείχνει ότι ακόμα δεν έχει… ξοφλήσει από την κορυφή. Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον η ενδεχόμενη απόφαση της Μερσέντες. Γιατί δεδομένα θα πρέπει να στηρίξει έναν πιλότο ώστε να εκθρονίσει τον Φερστάπεν.

Αν η Φεράρι τους βοηθήσει, είναι ικανοί οι Λεκλέρ και Σάινθ να κουβαλήσουν το βάρος της κορυφής για μια ολόκληρη σεζόν;

Αυτό το αν είναι και ένα… τεράστιο αν. Στο ξεκίνημα της σεζόν όλα έδειχναν πως η… αυτοκτονική Φεράρι είχε εκλείψει για τα καλά. Αμ δε. Όσο κάνουν κουμάντο οι Ιταλοί, τα πράγματα θα είναι δύσκολα. Ή αλλιώς, όσο υπάρχουν άτομα σε λάθος θέσεις, τόσο μεγαλύτερα θα είναι τα προβλήματα.

Ασφαλώς και η αναφορά μας γίνεται για τον Ματία Μπινότο. Ο επικεφαλής της Σκουντερία είναι εξαιρετικός μηχανικός και απόλυτα ικανός στο να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Αλλά δεν είναι ικανός να λάβει κρίσιμες αποφάσεις. Και όταν οι ανταγωνιστές σου έχουν επικεφαλείς τους Κρίστιαν Χόρνερ και Τότο Βολφ, το να έχεις τον Ματία Μπινότο είναι από μόνο του αυτοκτονία. Οι μεγαλύτερες επιτυχίες της Φεράρι άλλωστε ήρθαν με Ζαν Τοντ και Ρος Μπρον.

Το δεύτερο ερώτημα αφορά τους πιλότους. Είναι ικανοί ο Λεκλέρ και ο Σάινθ να οδηγήσουν τη Σκουντερία στην κορυφή; Ο Μονεγάσκος όσο ένιωθε ταχύτερος από τον Φερστάπεν, ήταν ίσως και καλύτερος. Όταν, όμως, τα πράγματα έδειχναν να… στραβώνουν, λύγισε και ο ίδιος.

Από την άλλη ο Σάινθ είναι ένας σταθερός και ταχύτατος πιλότος. Όμως όποτε τον έβλεπε ο Φερστάπεν, στην πραγματικότητα… δεν τον έβλεπε. Ο Ισπανός έχει την ταχύτητα αλλά προς το παρόν δεν έχει δείξει ότι διαθέτει την πνευματική ισορροπία που χρειάζεται η μάχη της κορυφής. Αν την αποκτήσει, τότε θα είναι ικανός να ξεπεράσει αρχικά τον teammate του, και μετά να κυνηγήσει τον Ολλανδό.

Συμπερασματικά, ακόμα και να δημιουργήσουν αποδοτικά μονοθέσια Φεράρι και Μερσέντες, θα κληθούν να διαχειριστούν καθοριστικές καταστάσεις καθώς καμία από τις δύο δεν είχε φέτος το ξεκάθαρο νούμερο 1, σε αντίθεση με τη Ρεντ Μπουλ όπου ο Σέρχιο Πέρεζ είναι το απόλυτο νούμερο 2, έχοντας αποδεχτεί πλήρως το ρόλο του. Και ο Μεξικανός είναι το μεγαλύτερο όπλο της Ρεντ Μπουλ και του Μαξ Φερστάπεν.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News