FORMULA 1: Ο Σεμπάστιαν Φέτελ επέστρεψε

Μετά από ένα κακό ξεκίνημα στο οποίο δεν του πήγε τίποτα όπως θα ήθελε, ο Σεμπάστιαν Φέτελ έχει βρει ρυθμό για τα καλά και το βάθρο στο Μπακού ήρθε να σφραγίσει την εξαιρετική του απόδοση.

Ο Γερμανός πρωταθλητής έχει περάσει τα πάντα στον κόσμο της Formula 1. Από την κυριαρχία του στη Ρεντ Μπουλ, πήγε στη Φεράρι θέλοντας να μπει στα παπούτσια του ειδώλου του Μίκαελ Σουμάχερ, με την οποία έφτασε πιο κοντά από ποτέ, το 2018, σε έναν πέμπτο παγκόσμιο τίτλο. Από εκείνο το σημείο κι έπειτα σαν να σταμάτησε ο χρόνος για τον χαρούμενο Γερμανό πιλότο. Το χαμόγελο έφυγε, η ευχάριστη διάθεση το ίδιο. Με τα πράσινα της Άστον Μάρτιν, όμως, η ελπίδα στο πρόσωπό του φαίνεται να επανέρχεται. 

Ήταν 22 Ιουλίου το 2018 όταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ πέταξε την ευκαιρία για την πρώτη νίκη της καριέρας του σε εντός έδρας αγώνα και πιθανότατα την μεγαλύτερή του ευκαιρία για ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα που τόσο έψαχνε με τα χρώματα της Φεράρι, χάνοντας τον έλεγχο του μονοθεσίου του και δίνοντας την ευκαιρία στον μεγάλο του αντίπαλο Λιούς Χάμιλτον να τον κερδίσει εκκινώντας από την 14η θέση.

Από τότε, πέραν ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν συναντούσαμε τον πραγματικό Φέτελ στους αγώνες παρά μόνο μια σκιά του εαυτού του. Ασφαλώς και όσο πέρναγε ο καιρός, η ευθύνη της Φεράρι γινόταν όλο και μεγαλύτερη για την αγωνιστική κατρακύλα του Γερμανού τετράκις παγκόσμιου πρωταθλητή γι’ αυτό και οι δύο πλευρές έλυσαν άρον άρον τη συνεργασία τους πριν καν ξεκινήσει το εφιαλτικό και για τις δύο πλευρές 2020.

 

Η ομάδα που επέλεξε τον Γερμανό παγκόσμιο πρωταθλητή ήταν η Άστον Μάρτιν του Λόρενς Στρολ, σπάζοντας το πετυχημένο δίδυμο του Σέρχιο Πέρεζ με τον Λανς Στρολ, αντικαθιστώντας τον Μεξικανό. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που επέκριναν αυτή την επιλογή πιστεύοντας ότι ο Σεμπάστιαν Φέτελ δεν μπορούσε να κάνει περισσότερα από αυτά που είχε πετύχει με τα ροζ τότε μονοθέσια ο Μεξικανός πιλότος.

Με βεβαιότητα, κανείς δεν περίμενε ότι ένας τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα θεωρούνταν από μερίδα φιλάθλων του αθλήματος, κατώτερος του φιλότιμου Μεξικανού. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, όμως είχε καταφέρει με τις κακές του εμφανίσεις στο τέλος της κόκκινης θητείας του να μπαίνει σε τέτοιες συζητήσεις. Λόρενς Στρολ και Ότμαρ Σαφνάουερ, όμως, ήταν πεπεισμένοι πως είχαν κάνει τη σωστή επιλογή.

Το ξεκίνημα της σεζόν δεν ήταν αυτό που περίμεναν οι φίλοι της Βρετανικής ομάδας αλλά και του ίδιου του Γερμανού. Στον εναρκτήριο αγώνα του Μπαχρέιν υπήρξε αποκλεισμός από το Q1 στις κατατακτήριες και τερματισμός στην 15η θέση, ένα γύρο πίσω από τον νικητή Λιούις Χάμιλτον και πάνω μόνο από τη ΧΑΑΣ του καλού του φίλου, Μικ Σουμάχερ.

Ακολούθησε η 13η θέση στις κατατακτήριες του Γκραν Πρι της Εμίλια Ρομάνια στην Ίμολα με τον teammate του Λανς Στρολ στη δεκάδα σε συνδυασμό με άλλη μια 15η θέση στον αγώνα, μπροστά μόνο από τις δύο ΧΑΑΣ των Μικ Σουμάχερ και Νικίτα Μαζέπιν. Ακολούθησαν δύο 13ες θέσεις στους δύο αγώνες της Ιβηρικής σε Πορτιμάο και Βαρκελώνη όπου σε αυτόν της Πορτογαλίας, βέβαια, κατάφερε να μπει στην τρίτη περίοδο των κατατακτήριων δείχνοντας να συνηθίζει σιγά σιγά το πράσινο μονοθέσιο.

Στους δύο τελευταίους αγώνες ο Σεμπάστιαν Φέτελ δείχνει να έχει προσαρμοστεί πλήρως στις ανάγκες του μονοθεσίου της Άστον Μάρτιν ενώ την αυτοπεποίθηση που βγάζει στην οδήγησή του είχαμε να τη δούμε πολλά χρόνια. Αποκορύφωμα, η προσπέραση που κάνει στον Πιερ Γκασλί (που επέλεξε να μη μας δείξει μέχρι τέλους ο σκηνοθέτης) στην Beau Rivage, η οποία του έδωσε τη δυνατότητα να περάσει όχι μόνο τον Γάλλο της Άλφα Τάουρι αλλά και τον Λιούις Χάμιλτον φτάνοντας να τερματίσει στην 5η θέση από την 8η που είχε καταταγεί στις κατατακτήριες δοκιμές του Πριγκιπάτου.

Στο Μπακού ο Γερμανός ένιωθε πολύ καλά παρ’ ότι κατετάγη στην 11η θέση, απέχοντας μόλις 29 χιλιοστά του δευτερολέπτου από την είσοδο στη δεκάδα και το Q3. Αυτό συνέβη απλούστατα λόγω της κόκκινης σημαίας που βγήκε λόγω του ατυχήματος του πρώην ομόσταβλού του στη Ρεντ Μπουλ, Ντάνιελ Ρικιάρντο, η οποία δεν επέτρεψε σε πολλούς οδηγούς να ολοκληρώσουν την τελευταία γρήγορη προσπάθειά τους.

Όπως, όμως, έχει δηλώσει επανειλημμένα ο Φερνάντο Αλόνσο, η 11η θέση είναι καλύτερη από μια θέση χαμηλά στη δεκάδα και ο Σεμπάστιαν Φέτελ το κατάλαβε πολύ καλά. Πραγματοποιώντας εξαιρετικό και πρώτο και δεύτερο στιντ με απαιτητικά προσπεράσματα σε Λεκλέρκ και Γκασλί, ο Γερμανός πιλότος κατάφερε να τερματίσει στη δεύτερη θέση και να πάρει το πρώτο του πόντιουμ μετά το περσινό Γκραν Πρι της Κωνσταντινούπολης. Ένα πόντιουμ που έκανε χαρούμενο και τον ίδιο, και την ομάδα του αλλά και τον πιλότο που αντικατέστησε, ο οποίος με τα χρώματα της Ρεντ Μπουλ πήρε μια νίκη που τόσο ήθελε (και άξιζε). Ο Σεμπάστιαν Φέτελ, λοιπόν, είναι εδώ και δεν νομίζω να υπάρχει άνθρωπος που δεν χαίρεται βλέποντάς τον ξανά χαμογελαστό.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News