Νίκος Σαρίδης: Αλωση της Πόλης απ' τους... Φράγκους

Στο κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου δεν έχασαν την ευκαιρία μίας μεγαλειώδους σπέκουλας μ’ αφορμή το παιχνίδι Γαλατασαράι-ΠΑΟΚ.

Κανονικά, ΠΑΟΚ κι αλυτρωτισμός είναι έννοιες ασύμβατες. Ομάδα των κωνσταντινουπολιτών είναι, όπως μαρτυρά το τελευταίο γράμμα του αρκτικολέξου, ουδέποτε αυτό το «κ» σήμαινε «κωνσταντινουπόλεως» ή κάτι διαφορετικό που θα μπορούσε να δημιουργήσει -έστω κι ως τραβηγμένη θεωρία απ’ τα μαλλιά- την υποψία πως ο «δικέφαλος του βορρά» θεωρεί φυσική έδρα του την Πόλη και στα έγκατα της Τούμπας εκπονείται κάποιο σχέδιο, ώστε «πάλι με χρόνια με καιρούς πάλι δικιά μας να ’ναι (η κοιτίδα των ιδρυτών του συλλόγου)».

Ομως, ο ΠΑΟΚ, όπως κι οι άλλες ομάδες, έχουν απλωθεί πολύ πέρα απ’ τους στενούς αρχετυπικούς συμβολισμούς. Τις υποστηρίζουν, δε, κάθε καρυδιάς καρύδια. Το γνωρίζουν καλά στο κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου, που άλλωστε καταγράφει τα μεγαλύτερα ποσοστά του στη βόρεια Ελλάδα.

Ετσι, δεν έχασαν την ευκαιρία μίας μεγαλειώδους σπέκουλας μ’ αφορμή το παιχνίδι Γαλατασαράι-ΠΑΟΚ. Ο ευρωβουλευτής της Ελληνικής Λύσης Εμμανουήλ (Φραγκούλης) Φράγκος απέστειλε επιστολή στον Μαργαρίτη Σχοινά, τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν, αρμόδιο για την προώθηση του ευρωπαϊκού τρόπου ζωής.

Οπως τονίζει στο κείμενό του: «Στον ποδοσφαιρικό αγώνα ΓαλατασαράιΠΑΟΚ που έλαβε χώρα στην Κωνσταντινούπολη στις 25 Σεπτεμβρίου, δυστυχώς οι τουρκικές αρχές άσκησαν προπαγάνδα μέσω της εικόνας, παραβιάζοντας για μία ακόμα φορά τον κανονισμό της ΟΥΕΦΑ, άνευ θεσμικής αντίδρασης. Προ του αγώνα, αφαιρέθηκαν απ’ τους οπαδούς του ΠΑΟΚ οι ελληνικές σημαίες.

Απ’ την άλλη, στη διάρκεια του αγώνα υπήρχε τεράστιο πανό με αναφορά στην Αλωση της Κωνσταντινούπολης απ’ τους Οθωμανούς (“1453”), ενώ υπήρχαν σημαίες του ψευδοκράτους των κατεχομένων εδαφών της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αυτές οι πράξεις συγκρούονται με τον κανονισμό της ΟΥΕΦΑ στο καταστατικό της».

Και ρωτάει τον Σχοινά: «1) Καθώς είστε ο Ελληνας Επίτροπος, αλλά κι ο Επίτροπος με χαρτοφυλάκιο την «ένωση ισότητας και διαφορετικότητας», με αρμοδιότητες και στον τομέα του αθλητισμού, με ποιον τρόπο θα εξασφαλίσετε την τήρηση ίσης αντιμετώπισης ανάμεσα στις ομάδες; 2) Λαμβάνοντας υπόψη τη συνεργασία EE-ΟΥΕΦΑ, με ποιες απτές μεθόδους θα πιέσει ώστε να εφαρμοστεί πλήρως ο κανονισμός κατά της ομάδας της Τουρκίας;». Ο οποίος Σχοινάς, είναι δεδηλωμένος Αρειανός, αλλά ας το αφήσουμε στην άκρη αυτό. Ποια «συνεργασία EE-ΟΥΕΦΑ»;

Το σύμφωνο συνεργασίας που έχουν υπογράψει Σχοινάς και Τσέφεριν υποστηρίζει τη δράση για το κλίμα, την πράσινη μετάβαση, τον υγιεινό τρόπο ζωής και διάφορα τέτοια ωραία. Δεν είναι δουλειά του επιτρόπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ν’ ασχολείται με το τι έγραψε ή δεν έγραψε ο παρατηρητής σ’ έναν αγώνα του Γιουρόπα Λιγκ. Εάν στην έκθεση έχουν σημειωθεί «φάουλ» των Τούρκων, θα επιληφθούν τ’ αρμόδια όργανα της ΟΥΕΦΑ.

Τόσο απλά. Πάντως, στην πραγματικότητα δεν άνοιξε ρουθούνι κι αυτά που έγιναν είναι τα συνηθισμένα που συμβαίνουν στις δύο όχθες, με την κάθε πλευρά να τσιγκλάει την άλλη με βάση τη δική της αντίληψη για την Ιστορία. Στην Τουρκία ανεβάζουν συνήθως πανό για την Αλωση του 1453, στα δικά μας γήπεδα θα δεις σε ματς με τουρκικές ομάδες από λάβαρα με το «νίκη ή θάνατος» και τον γαλάζιο σταυρό σαν κι εκείνα που είχαν οι Μανιάτες στην Επανάσταση μέχρι κυπριακές σημαίες και πάει λέγοντας. Ενώ στο διαδίκτυο οι τσάμπα μαγκιές δίνουν και παίρνουν.

Κι όσο για τον αθλητικό Τύπο, μη βλέπουμε μόνο τα δικά τους. Χαρακτηριστικά ήταν το 2010, μετά το γκολ του Μουσλίμοβιτς στο «Σουκρού Σαράτσογλου» και το 1-1 του ΠΑΟΚ με τη Φενερμπαχτσέ το πρωτοσέλιδο των αλήστου μνήμης «Σπορ του Βορρά»: «Η Πόλις εάλω». Επίσης, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, αυτά συμβαίνουν γενικότερα σε αθλητικές συναντήσεις μεταξύ λαών που έχουν προαιώνια ζητήματα.

Ούτε η ίδια η ΠΑΕ ΠΑΟΚ δεν προέβη σε κάποιο διάβημα διαμαρτυρίας προς την ΟΥΕΦΑ, ας ηττήθηκε στον επιμαχο αγώνα. Κατά συνέπεια, η ευρωομάδα του Βελόπουλου τη δουλειά της κι οι υπόλοιποι, αυτοί που έχουν πραγματική επαφή με τα ποδοσφαιρικά δρώμενα, τη δική τους.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News